Ο γενικός στόχος αυτού του έργου είναι η ανάπτυξη μιας πρωτότυπης εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας (VR) για τη μελέτη της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών σε συμμετέχοντες και η αξιολόγηση της εφαρμογής VR σε αυτόν τον τομέα. Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί στόχοι που έχουν τεθεί για το έργο περιλαμβάνουν:
- Ανάπτυξη μιας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας που επιτρέπει τη μελέτη της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών σε έναν ελεγχόμενο εικονικό χώρο.
- Ενσωμάτωση διαφορετικών σεναρίων και παραμέτρων για την αξιολόγηση των συμμετεχόντων, όπως η δυσκολία ανάγνωσης και οι περιβαλλοντικοί περισπασμοί.
- Παροχή ενός περιβάλλοντος για την αξιολόγηση των συμμετεχόντων, αξιοποιώντας την καθηλωτική φύση της εικονικής πραγματικότητας.
- Αξιολόγηση των επιδόσεων των συμμετεχόντων σε μια σειρά ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, με λέξεις που εισάγονται με διάφορους τρόπους, εκ των οποίων μόνο ένας είναι σωστός. Οι λέξεις αυτές προέρχονταν από τον κατάλογο των λέξεων που χρησιμοποιούνται στην εφαρμογή για κινητά των συνεργατών μας και σχεδιάστηκαν για να ελέγχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ιδιότητες των μαθησιακών δυσκολιών των χρηστών.
Αναμένεται ότι η υλοποίηση του έργου θα έχει τα ακόλουθα οφέλη και αποτελέσματα:
- Παροχή μιας καινοτόμου προσέγγισης στη μελέτη της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών μέσω της εικονικής πραγματικότητας.
- Παροχή μιας καινοτόμου προσέγγισης για την παροχή μιας καινοτόμου λύσης στις προκλήσεις της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών, προσφέροντας καινοτόμες και καινοτόμες λύσεις στις προκλήσεις της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών.
- Αξιολογήστε την αποτελεσματικότητα της εικονικής πραγματικότητας στη μελέτη και την αξιολόγηση της δυσλεξίας και τη δυνητική εφαρμογή της σε κλινικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
- Αύξηση της κατανόησης των χαρακτηριστικών και των παραμέτρων που επηρεάζουν την ανάγνωση και τις επιδόσεις των ατόμων με δυσλεξία.
- Πιθανή βελτίωση των διαδικασιών διάγνωσης και παρέμβασης για τη δυσλεξία μέσω της χρήσης της εικονικής πραγματικότητας.
Η ανάπτυξη της εφαρμογής για εικονικά περιβάλλοντα (VR) περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:
- Ανάπτυξη γραφικών: Πραγματοποιήθηκε η ανάπτυξη του γραφικού περιβάλλοντος της εφαρμογής, το οποίο προσομοιώνει διάφορα περιβάλλοντα και ρυθμίσεις για την αξιολόγηση των συμμετεχόντων.
- Εφαρμογή των λειτουργιών: Προγραμματίστηκαν οι λειτουργίες της εφαρμογής, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίασης των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, της συλλογής των απαντήσεων και της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων.
- Οπτικοποίηση δεδομένων: οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής εμφανίζονταν οπτικά στο καθηλωτικό περιβάλλον της εφαρμογής, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να τις απαντήσουν με ευκολία.
- Ενσωμάτωση ήχου: Ήχος προστέθηκε στην εφαρμογή για να προσφέρει εμβύθιση και να ενισχύσει την αίσθηση της πραγματικότητας κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης.
Η διαδικασία ανάπτυξης της εφαρμογής για περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας (VR) απαιτεί γνώσεις και τεχνολογίες όπως:
- Ανάπτυξη εικονικής πραγματικότητας: οι προγραμματιστές πρέπει να έχουν γνώσεις και εμπειρία στην ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, καθώς και στη χρήση ειδικού εξοπλισμού εικονικής πραγματικότητας.
- Γραφικά και οπτικοποίηση: Γνώση των γραφικών υπολογιστών και των τεχνικών οπτικοποίησης απαιτείται για τη δημιουργία του καθηλωτικού περιβάλλοντος.
- Προγραμματισμός: Για την υλοποίηση των λειτουργιών της εφαρμογής απαιτούνται γνώσεις προγραμματισμού και ανάπτυξης λογισμικού.
- Ήχος: Απαιτείται γνώση του ηχητικού σχεδιασμού και της ενσωμάτωσης του ήχου στο καθηλωτικό περιβάλλον της εφαρμογής.
- Οι λειτουργίες και η λειτουργικότητα της εφαρμογής πρέπει να δοκιμαστούν και να επιβεβαιωθούν μέσω δοκιμών και επαλήθευσης από τον χρήστη. Επίσης, πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα συλλογής δεδομένων για ανάλυση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
Για την αξιολόγηση της εφαρμογής, πραγματοποιήθηκαν διαδραστικές επιδείξεις με τους εμπειρογνώμονες εταίρους, προκειμένου να αξιολογηθεί η εφαρμογή και να ληφθεί ανατροφοδότηση από αυτούς. Οι επιδείξεις αυτές επέτρεψαν την αξιολόγηση της λειτουργικότητας, της εμβύθισης και των επιδόσεων της εφαρμογής και την πραγματοποίηση των απαιτούμενων διορθώσεων και βελτιώσεων. Η ανατροφοδότηση από τους εμπειρογνώμονες ήταν πολύτιμη για τη βελτίωση της εφαρμογής και την επίτευξη των στόχων του έργου.