EPIRUS XRCENTER

Οπτική οξύτητα VR

Οπτική οξύτητα εικονικής πραγματικότητας

Γρήγορη σύνοψη

Η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας ανοίγει νέους δρόμους στον τομέα της ιατρικής και της νευροφυσιολογίας, προσφέροντας εξελιγμένες μεθόδους για τη διάγνωση και τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών. Το παρόν έργο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη καινοτόμου λογισμικού για τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας, ώστε να επεκτείνει τις δυνατότητές τους για ιατρικές εφαρμογές, μετρώντας την οπτική οξύτητα σε εικονικά περιβάλλοντα.

Ο στόχος αυτής της ανάπτυξης λογισμικού είναι η δημιουργία ενός καινοτόμου συστήματος για την ακριβή και αποτελεσματική αξιολόγηση της οπτικής οξύτητας μέσω της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός ψηφιακού οπτότυπου LogMar σε περιβάλλον VR για την παροχή μιας πιο ευέλικτης και άμεσης μεθόδου μέτρησης της οπτικής οξύτητας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Στόχος είναι η βελτίωση της ιατρικής διάγνωσης και της θεραπευτικής παρέμβασης στις οπτικές διαταραχές, καθιστώντας την εμπειρία πιο άνετη και προσιτή για τους ασθενείς και εξακολουθώντας να παρέχει ένα αξιόπιστο διαγνωστικό εργαλείο για τους οφθαλμιάτρους.

Εκτός από την ανάπτυξη και την επικύρωση μιας εφαρμογής για την αξιολόγηση της οπτικής οξύτητας μέσω VR, ένας επιπλέον σημαντικός στόχος της μελέτης είναι η κατανόηση και η κατανόηση των ορίων που θέτουν τα εικονικά περιβάλλοντα στην οπτικοποίηση σε σχέση με την οπτική οξύτητα. Αυτή η εφαρμογή θα επιτρέψει στους προγραμματιστές και τους σχεδιαστές περιεχομένου να κατανοήσουν καλύτερα πώς το περιεχόμενο που προορίζεται για προβολή στο εικονικό περιβάλλον επηρεάζεται από τις παραμέτρους της οπτικής οξύτητας και τις τεχνικές δυνατότητες των συσκευών VR.

Η εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας υλοποιήθηκε για να εμφανίζει τα σύμβολα σε διαφορετικά μεγέθη σύμφωνα με την κλίμακα logMar. Για να επιτευχθεί αυτό, πραγματοποιήθηκαν πειραματικές διαδικασίες για τη μέτρηση και την επικύρωση των αποστάσεων και των μεγεθών των συμβόλων.

Αρχικά, τα σύμβολα υλοποιήθηκαν σε διαφορετικά μεγέθη χρησιμοποιώντας τη γραμματοσειρά Optotype και δημιουργήθηκε μια διεπαφή για την εμφάνιση χαρακτηριστικών όπως το ύψος των γραμμάτων σε χιλιοστά, το μέγεθος σε εικονοστοιχεία, καθώς και η τιμή τους logMar. Επίσης, για τη διενέργεια συγκρίσεων και την επαλήθευση των αποστάσεων, η απόσταση μεταξύ των δύο χειριστηρίων εμφανίζεται σε πραγματικό χρόνο.
Μετά τον προσδιορισμό της σωστής αναπαράστασης των συμβόλων ως προς το μέγεθος και την απόσταση, ακολούθησε η ανάπτυξη της τελικής εφαρμογής.
Κατά την εκκίνηση της εφαρμογής, ο χρήστης βρίσκεται μέσα σε ένα εικονικό δωμάτιο και αντιμετωπίζει έναν λευκό πίνακα μέσω της μάσκας VR.
Ταυτόχρονα, μια δεύτερη οθόνη παρουσιάζει ένα μενού ελέγχου για τον εξεταστή. Μέσω αυτού, ο εξεταστής εισάγει τα ατομικά στοιχεία του εξεταζόμενου, επιλέγει ποιο μάτι θα εξετάσει και το σημείο εκκίνησης LogMar για την έναρξη της εξέτασης.
Μόλις επιλεγεί η αρχική κλίμακα LogMar και πατηθεί το κουμπί «Έναρξη», τα οπτότυπα εμφανίζονται στον λευκό πίνακα μπροστά από τον εξεταζόμενο. Ο εξεταστής μπορεί να παρακολουθεί μέσω της διεπαφής ελέγχου τη σκηνή εικονικής πραγματικότητας, τον τρέχοντα οπτότυπο και την αντίστοιχη κλίμακα LogMar, καθώς και τον χρόνο που απαιτείται για να αναγνωρίσει ο εξεταζόμενος τα γράμματα στον οπτότυπο.
Επιπλέον, ο εξεταστής καταγράφει τυχόν λάθη που έκανε ο εξεταζόμενος μέσω της γραμμής ολίσθησης στο μενού ελέγχου. Επιλέγοντας την επιλογή «Επόμενη εικόνα», εμφανίζεται ο επόμενος οπτότυπος στην κλίμακα LogMar μέχρι να ολοκληρωθεί η εξέταση.
Η εφαρμογή εξάγει αυτόματα, αποθηκεύει τα δεδομένα και τα μεταδεδομένα της διαδικασίας και καταγράφει το χρόνο ανάγνωσης του εξεταζόμενου για μεταγενέστερη ανάλυση.

Από τα δεδομένα που συλλέγονται καταγράφουμε τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις αναλύσεις των δεδομένων των εφαρμογών VR.
- Οι αρχικές αναλύσεις δείχνουν ότι οι συσκευές εικονικής πραγματικότητας που δοκιμάστηκαν παρέχουν συνεπή αποτελέσματα μέχρι ένα ορισμένο επίπεδο οπτικής οξύτητας, που αντιστοιχεί σε κλίμακα logmar 0,5.
- Ωστόσο, πέρα από αυτό το όριο, οι συσκευές φαίνεται να μην είναι αξιόπιστες. Για παράδειγμα, άτομα με άριστη όραση στην πραγματική ζωή, τα οποία μπορούν να διαβάσουν τα μικρότερα γράμματα σε έναν τυπωμένο οπτότυπο LogMar, δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα αντίστοιχα μικρά γράμματα στο εικονικό περιβάλλον. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε περιορισμούς των ίδιων των συσκευών εικονικής πραγματικότητας, όπως η πυκνότητα των εικονοστοιχείων ή η ποιότητα της εικόνας.
- Παρά τις αρχικές παρατηρήσεις, αναμένεται επιβεβαίωση της στατιστικής σημαντικότητας των ευρημάτων μέσω περαιτέρω ανάλυσης. Αυτό θα συμβάλει στην επικύρωση των ορίων αξιοπιστίας των συσκευών και θα ενισχύσει την αξιοπιστία της εφαρμογής σε ολόκληρη την κλίμακα LogMar.

Μετάβαση στο περιεχόμενο